Befounds blogg

Nytt utseende på Linkedin Företagssidans bannerbild

Linkedin rekommenderar formatet 1536 x 768

Ladda ner vår mall som gör det busenkelt att ta fram en ny bannerbild för din företagssida på den nya Linkedin designen

Linkedin försöker nu med denna nya uppdateringen skapa samma utseende på Desktop och mobiler. När det gäller den viktiga bannerbilden har dom verkligen inte gjort det lätt för oss, den skall fungera såväl på en bred desktoppskärm som i den lilla mobilens skärm. En nästan omöjlig uppgift, och det gör jobbet mycket svårare för oss som vill ha en bannerbild med text i.

Efter mycket tänkande och pillande har jag nu gjort en mall så att du inte behöver kämpa lika mycket som jag fick, mallen kan du ladda ner om du läser vidare i detta blogginlägget. 

Företagsblogg – så funkar det! Del 2: läsbarhet, trafik och sökmotoroptimering

  • 5 mars 2015
  • Author: Annika Dacke
  • Number of views: 1913
  • 0 Comments


Många företag har en blogg på webbplatsen för att sökmotoroptimera och därmed öka trafiken. Men antal besök är inte ett mål i sig, utan det är värdet i dessa besök som kommer att ge utdelning i form av ökad försäljning. Hur man förenar SEO:n med bra läsning och gör en grundlig trafikanalys är vad detta inlägg handlar om.

Företagsblogg – så funkar det! Del 1: strategi och upplägg

  • 2 mars 2015
  • Author: Annika Dacke
  • Number of views: 2382
  • 0 Comments
Del 1 av 2. Genom att blogga på företagets webbplats ger du mervärde till kundkretsen och kan vara först med de senaste nyheterna inom branschen. Dessutom är det en fantastisk möjlighet att sökmotoroptimera webbplatsen. Tipsen fungerar oavsett om du vill skärpa till en befintlig blogg eller starta en företagsblogg. Inlägget är baserat på de frågor om bloggande jag fått genom åren.
RSS
Nyhetsbrev