Befounds blogg

Företagsblogg – så funkar det! Del 2: läsbarhet, trafik och sökmotoroptimering

  • 5 mars 2015
  • Author: Annika Dacke
  • Number of views: 2163
  • 0 Comments


Många företag har en blogg på webbplatsen för att sökmotoroptimera och därmed öka trafiken. Men antal besök är inte ett mål i sig, utan det är värdet i dessa besök som kommer att ge utdelning i form av ökad försäljning. Hur man förenar SEO:n med bra läsning och gör en grundlig trafikanalys är vad detta inlägg handlar om.

Hur fungerar Googles sökfunktion - Matt Cutts förklarar

Det här är en rätt så nördig och lång förklaring på hur Googles sökfunktion fungerar. Det är Matt Cutts Googles talesman i sökmotoroptimeringsfrågor som besvarar en fråga som lyder ungefär såhär:

Hej Matt,
Skulle du kunna förklara hur Googles process för ranking och webbplatsutvärdering fungerar med sajtanalyser, tidsintervaller, frekvenser, prioriteringar och databasfilteringar etc.

RSS
Nyhetsbrev