Mikael Siebenrock

Mikael Siebenrock

Connecta gärna med mig på LinkedIn

”Jag älskar verkligen mitt jobb. Inom vilken annan bransch kommer man i kontakt med så många olika skilda företag och personer? Man lär sig nåt nytt varje dag. Och det är något jag drar nytta av i mina kontakter med nya kunder.”

Mikael Siebenrock har arbetat med reklam och marknadsföring i över 25 år och var fram till 2003 delägare i Rönngard & Co reklambyrå. År 2003 startade Micke upp ett eget företag som heter Mikael Siebenrock. Där arbetar han med produktion av trycksaker, hemsidor, logotypframtagning och butiksutveckling. Micke är en av Befounds grundare och tar alltid sin utgångspunkt i hands on-marknadsföring när han designar webbplatser. Han brinner speciellt för sin alldeles egen "H3-teori".

"En av de viktigaste punkterna inom SEO är att ha med nyckelordet i webbsidans huvudrubrik den så kallade H1 rubriken. Men gång på gång ser sidor som använder H3 rubriker som huvudrubriker. Varför är det så kan man undra. Jo min teori är att de som ställt in storleken på rubrikerna (H1, H2, H3 osv) satt en alldeles för stor punktstorlek på H1:an - det går inte att få plats med rubriken på sidan om den är 48 punkter. Därför blir den som skriver webbinnehållet tvingad att använda en H2:a eller H3:a och går då misste om värdefull trafik. Detta är en av orsakerna till att vi säger att det är viktigt att ställa krav på hela kedjan, vid framtagningen av en hemsida."


Kontaktuppgifter:

Mikael Siebenrock

ring: 0734-19 77 77
eposta: micke@befound.se

www.mikaelsiebenrock.se ››

Connecta gärna med mig på LinkedIn

Tre snabba tips från Micke

Tänk på detta innan du börjar göra en ny eller förbättra en befintlig hemsida:

Börja med grunderna

Det är alldeles för många som går direkt in på detaljnivå. Men har man inte satt grunden och börjat i rätt ände är det meningslöst att börja med detaljerna. Jag tror det är därför som våra kurser får så bra betyg i utvärderingarna. Detta är grunderna och man får en platform att börja från.

Prioritera

"Viktigast först" brukar vi säga och det gäller egentligen allt från textframtagning till målgruppsanalys. Vad är viktigast för dig. En del svarar "allt". Men det är viktigt att kunna prioritera. Att börja med det som är viktigast och arbeta sig nedåt därifrån, först då når man riktigt bra resultat. Tänk på att vårt tålamod på webben är nästan obefintligt - hittar vi inte direkt det vi letar efter så går vi vidare.

Glöm aldrig historien

När jag får i uppdrag att göra en ny webbplats ber jag alltid att få titta på statistiken på den gamla hemsidan. I Google Analytics kan jag se vad som fungerat och vad som inte fungerat. Det är så onödigt att börja från noll och göra om allting från grunden igen, oftast gör man då om samma misstag och drar inte nytta av de lärdomar man kan få från hur den gamla sajten fungerade.