MARKNADSFÖRING

I SOCIALA MEDIER.​

Endagskurs för nybörjare.

Kurs som riktar sig till företag som vill komma igång med marknadsföring och annonsering i sociala medier. Hålls i Stockholm, Göteborg och Malmö. 

Befounds grundkurs Marknadsföring i sociala medier lär dig att öka antalet affärer genom sociala medier.

Lär dig allt du behöver för att komma igång samma dag!

Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och marknadsföra företaget i sociala medier. Efter avslutad kurs kommer du att veta exakt vilka kanaler som är rätt för dig. 

Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap.

“Linda lär ut med stort engagemang och förklarar på ett sätt som gör att man förstår och kan ta till sig kunskapen. Den enda ”nackdelen” med kursen var att man inte ville sluta!”

Ulrika Borgström redovisningskonsult på GROW redovisning & utveckling AB/Equb konsult

Varför ska ditt företag finnas på sociala medier?​

​Svaret är inte: ”Vi finns på Facebook för att alla andra är där.” Tyvärr är det alltför vanligt att företag startar upp konton på löpande band utan att ha något mål. Men det är klart om ditt företag har obegränsade resurser (tid och pengar) så för all del, kör på bara. 

Verkligheten är dock en annan för de flesta av oss. Vi har inte tiden som krävs för att hantera mer än två-fyra sociala medier. Och då är det extra viktigt att ställa sig frågorna om varför denna kanal är viktigare än någon annan, är det här kunderna finns och vad ska vi göra här?

“Linda har en enorm kunskap och har förmågan att sätta fingret på det väsentliga. Styrkan hos henne ligger i hennes förmåga att lyssna in och förstå för att sedan ge rätt hjälp.”

Lotta Bengtsson, Ledarskaps- och kommunikationstränare på FlowPartner AB


Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?

Vi kommer gå igenom skillnaderna på olika sociala medier som kan vara aktuella för dig då det gäller din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har. Det kanske har funderingar på några av dessa:

  • ​Facebook
  • ​Linkedin
  • ​Instagram

Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika aktiviteter. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in.

Så skapar du fler affärer genom sociala medier

I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid och engagemang. Du kommer lära dig att vara aktiv och anpassa innehållet för varje digital kanal så du syns mer och sprider ditt varumärke på bästa sätt. Det finns praxis och regler att följa. Lär dig vad de vanligaste misstagen är så kan du undvika dem. Vi visar hur du på ett enkelt sätt får fram bra innehåll till din marknadsföring som genererar leads.

När ska du posta och hur ofta?

Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din egen dagliga handlingsplan. Handlingsplanen inkluderar vilka kanaler du ska posta i, vilken typ av innehåll och hur ofta det ska göras, vilket varierar beroende på kanal. Du kommer lära dig av konkurrenterna, genom att analysera vad de gör och hur ofta.

Kom igång med annonsering på Facebook, Linkedin och Instagram

Att det idag visas annonser på de populäraste sociala medierna det har väl inte undgått någon. Men hur går det till och hur gör man för att skapa en lyckad annonskampanj? Vi visar exempel på bra och dåliga kampanjer som du sedan kan ta lärdom av när det är dags för dig att skapa en annons.

Lite mer ur kursinnehållet för Marknadsföring i sociala medier  

  1. ​DIN SOCIALA MEDIER STRATEGI PÅ FEM STEG – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter
  2. ​SÅ FÅR DU FLER AFFÄRER – Vilka mål och syften kan du ha?
  3. BRA INNEHÅLLSMARKNADSFÖRING PÅ ETT ENKELT SÄTT – Hur du utnyttjar befintliga resurser
  4. UNDVIK DE VANLIGASTE MISSTAGEN – 12 misstag du inte ska göra
  5. SKAPA DIN DAGLIGA HANDLINGSPLAN – Ett system som skapar ordning och spar tid
  6. VERKTYG SOM SPAR TID – Vad kan du automatisera och hur gör du det?

Vad krävs för att ta till sig kunskapen i kursen Marknadsföring i sociala medier?

Denna kurs riktar sig till dig som är nybörjare och är i startgroparna på din sociala medier satsning. Några speciella förkunskaper krävs inte, men grundläggande förståelse för hur marknadsföring och sociala medier fungerar är en fördel. 

Hur mycket kostar kursen och vad ingår?

Kursen kostar 6.900 kr för en heldag och då ingår frukostbulle, lunch och fika samt kursmaterial och diplom. Du får även ett eget konto på Befounds hemsida där du alltid har tillgång till det senaste kursmaterialet och lite annat smått och gott i form av tips och länkar.

Det är jag som håller kursen!

“Under de senaste 10 åren har sociala medier blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för företagen. Fler och fler företag förstår vikten av en strategi och en bra genomtänkt närvaro i sociala medier. Dels för att bygga varumärket men även för att nå sin målgrupp på nya sätt.”

Linda Björck, 0704-71 15 50, linda@smartbizz.se

Våra kurslokaler

Grand Hotel Opera, Göteborg
Nils Ericsongatan 23

St Gertrud Konferens, Malmö
​Östergatan 7b

Birger Jarl Konferens, Stockholm
​​
​Birger Jarlsgatan 61A

Boka kurs/Tillfällen

Heldagskurs (09:00 – 16:00)
Frukostmacka, lunch och fika samt kursmaterial och diplom ingår.

Pris: 6900 kr

STOCKHOLM
23 november 2017

GÖTEBORG
30 november 2017

MALMÖ
Sorry – Malmökursen är flyttad till Stockholm

Passar inte datumen?
Utbilda fler i företaget?
Skräddarsydd kurs för er?

Läs mer om våra Anpassade Kurser!


Då du bokar godkänner du även våra villkor.